Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPalmer, Rodger D.; Collins, Royce Ann; Roy, Pat
InstitutionNational Communication Association, Annandale, VA.
TitelDirections in Distance Education.
Quelle(1996), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Computer Mediated Communication; Distance Education; Higher Education; Instructional Effectiveness; Interactive Television; Literature Reviews; Telecommunications
AbstractNoting that forms of distance education have been available for 150 years, this paper gives an overview of distance education designed to help educators understand how distance education can be used. Sections of the paper address: (1) background of distance education; (2) methods and technology for delivery of distance education (including computer-mediated communication and interactive video networks); (3) administrative concerns; (4) pros and cons of distance education; and (5) a summary of research regarding student learning. The most recent research suggests that the new technology has provided advances that enable students to learn as well with distance education as they might in traditional educational settings. Also, the advantages of distance education over traditional instruction include the opportunity to achieve equity of access, share resources, provide personnel when teachers are unavailable, extend existing personnel, provide special courses, adapt to individual learning styles, and improve flexibility regarding physical, time, and scheduling constraints. (Contains 78 references in which 25 items are distance education and computer-mediated related.) (RS)
AnmerkungenFor full text: http://www.natcom.org/ctronline2/95-96dir.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: