Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYi, Qing; Wang, Tianyou; Ban, Jae-Chun
InstitutionAmerican Coll. Testing Program, Iowa City, IA.
TitelEffects of Scale Transformation and Test Termination Rule on the Precision of Ability Estimates in CAT. ACT Research Report Series.
Quelle(2000), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility; Adaptive Testing; Computer Assisted Testing; Error of Measurement; Estimation (Mathematics); Maximum Likelihood Statistics; Scaling; Statistical Bias; Test Length
AbstractError indices (bias, standard error of estimation, and root mean square error) obtained on different scales of measurement under different test termination rules in a computerized adaptive test (CAT) context were examined. Four ability estimation methods were studied: (1) maximum likelihood estimation (MLE); (2) weighted likelihood estimation (WLE); (3) expected a posteriori (EAP); and (4) maximum a posteriori (MAP). Three measurement scales (theta, number correct score, and American College Test [ACT] score scale) and three test termination rules (fixed length, fixed standard error, and target information) were studied. The findings indicate that the amount and direction of bias, standard error of estimation, and root mean square error obtained under different ability estimation methods are influenced both by measurement scale and by test termination rule in a CAT environment. WLE performed the best among the four ability estimation methods on the ACT score scale with a target information termination rule. (Contains 2 tables, 4 figures, and 21 references.) (Author/SLD)
AnmerkungenACT Research Report Series, P.O. Box 168, Iowa City, IA 52243-0168.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: