Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, John R.; Reder, Lynne M.; Simon, Herbert A.
TitelApplications and Misapplications of Cognitive Psychology to Mathematics Education.
Quelle(1999), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Processes; Constructivism (Learning); Educational Psychology; Elementary Secondary Education; Mathematics Education
AbstractThere is a frequent misperception that the move from behaviorism to cognitivism implies an abandonment of the possibilities of decomposing knowledge into its elements for the purposes of study and decontextualizing these elements for instruction. Cognitivism does not imply outright rejection of decomposition and decontextualization. Two movements based in part on this rejection--situated learning and constructivism--were analyzed. These two schools of thought are not identical: situated learning emphasizes that knowledge is maintained in the external, social world; constructivism argues that knowledge resides in an individual's internal state, perhaps unknowable to anyone else. However, both schools share the general philosophical positions that knowledge cannot be decomposed or"decontextualized" for purposes of either research or instruction, and each group often appeals to the writings of the other for support. Since rejection of decomposition and decontextualization appears to be the core common ground of this "new look" in mathematics education, this paper examines the degree to which modern cognitive psychology lends support to that rejection. (Contains 92 references.) (ASK)
AnmerkungenFor full text see Web site: http://act.psy.cmu.edu/personal/ja/misapplied.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: