Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFreedman, Judy S.
InstitutionERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Champaign, IL.
TitelManejando las burlas: Como los padres pueden ayudar a sus hijos (Easing the Teasing: How Parents Can Help Their Children). ERIC Digest.
Quelle(2000), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConflict Resolution; Coping; Early Childhood Education; Emotional Response; Interpersonal Communication; Parent Role; Peer Relationship; Prevention; Social Development; Student Behavior; Young Children
AbstractChildren who are teased on a school bus, in class, or during recess often do not want to return to school. Unfortunately, teasing can occur anywhere, and it is difficult to prevent--despite the best efforts of parents, teachers, and school administrators to create a more cooperative atmosphere. This Spanish-language Digest discusses different types of teasing (e.g., playful versus hurtful), why children tease other children (e.g., attention, imitation, or peer acceptance), and strategies for both parents and children to help them deal with teasing (e.g., self-talk, visualization, or reframing). The Digest points out that teasing can become harassment if it is repeated or prolonged, threatens or results in violence, or involves inappropriate touching or physical contact. In such cases, it may be necessary to involve administrators and parents in determining the appropriate course of action. (LPP)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, University of Illinois at Urbana-Champaign, Children's Research Center, Room 29, 51 Gerty Dr., Champaign, IL 61820-7469. Tel: 800-583-4135 (Toll Free). For full text: http://ericece.org/pubs.digests/2000/Freed00s.pdF.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: