Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalz, Lynn; Vandercook, Terri; Medwetz, Laura; Nelson, Marilyn; Thurlow, Martha
InstitutionMinnesota State Dept. of Education, St. Paul.; Minnesota Univ., Minneapolis. Inst. on Community Integration.
TitelHey, We See It Differently! Lessons on Team Dynamics.
Quelle(1999), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Change Strategies; Cooperative Programs; Disabilities; Educational Change; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; School Districts; Self Evaluation (Groups); Teamwork; Minnesota
AbstractThis monograph summarizes lessons learned from the 5 years that the Together We're Better (TWB) program worked to create inclusive learning environments in four Minnesota school districts. Each of the partner districts established a collaborative core planning team to provide leadership and management of efforts toward school change and inclusive school community development. These teams consistently reported five "lessons." These lessons are each explained with specific suggestions for implementation. The lessons are: (1) some of the best "learning" occurred during times of relaxation; (2) the tone of the team can change dramatically with the entrance or exit of a single person; (3) the size of the core planning team is important; (4) overtly seeking other perspectives and questioning assumptions are keys to success; and (5) attention to effective team practices is essential. (DB)
AnmerkungenPublications Office, Institute on Community Integration, University of Minnesota, 109 Pattee Hall, 150 Pillsbury Dr., SE, Minneapolis, MN 55455. Tel: 612-624-4512; Web site: (available in alternative formats).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: