Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhitener, Summer D.; Gruber, Kerry J.; Rohr, Carol L.; Fondelier, Sharon E.
InstitutionBureau of the Census (DOC), Suitland, MD.; Pinkerton Computer Consultants, Inc., Baileys Crossroads, VA.
TitelTeacher Followup Survey, 1994-95: Data File User's Manual Restricted-Use Codebook. Working Paper Series.
Quelle(1999), (386 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Coding; Data Collection; Elementary Secondary Education; Followup Studies; National Surveys; Research Utilization; Sampling; Teachers; User Needs (Information); Schools and Staffing Survey (NCES)
AbstractThe Teacher Followup Survey (TFS) is a 1-year followup of a sample of teachers who were originally selected for the Teacher Questionnaire of the Schools and Staffing Survey (SASS) of the National Center for Education Statistics. There have been three data cycles for the SASS and three TFS versions. This data file user's manual enables the user to understand and access the TFS files for 1994-95. The survey is described in the following chapters: (1) "Overview"; (2) "Sample Design"; (3) "Data Collection"; (4) "Edit Procedures"; (5) "Response Rates"; (6) "Imputation"; (7) "Weighting"; (8) "Variance Estimation"; (9) "Reinterview Program"; (10) "Confidentiality Protection Measures"; (11) "Changes to TFS Content from 1991-92 to 1994-95"; (12) "Caution Concerning the Measurement of Change Using 1991-92 and 1994-95 TFS"; and (12) "User Notes and Comments." Appendixes A and B contain the questionnaires for current and former teachers. Appendix C is the crosswalk for variables from the three TFS versions, and Appendix D contains the industry and occupation codes. Appendix E is the 1994-95 restricted use codebook. (SLD)
AnmerkungenU.S. Department of Education, Office of Educational Research and Improvement, National Center for Education Statistics, 555 New Jersey Avenue, N.W., Room 400, Washington, DC 20208-5652; Tel: 202-219-1831.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: