Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchoeny, Zahrl G.; Heaton, Lisa A.; Washington, Lisa A.
TitelPerceptions and Educational Technology Needs of School Administrators.
Quelle(1999), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Administrators; Comparative Analysis; Computer Attitudes; Computer Uses in Education; Educational Administration; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Standards; Training; Virginia
AbstractThe purpose of this paper is to provide a comparison of four studies regarding administrators' needs and perceptions related to technology in education. A synopsis of educational technology standards that have been applied to students, teachers, and administrators in the Commonwealth of Virginia and standards being considered by the Southern Regional Education Board are also used to inform general recommendations for administrators' technology training needs. Recommendations are presented in three main categories: understanding technology management issues; impact of technology on educational change; and administrative uses of technology. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: