Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWang, Yu-mei
TitelA Comparative Study of Student Teachers' Computer Use during the Practicum.
Quelle(1999), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Computer Attitudes; Computer Literacy; Computer Uses in Education; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Design; Instructional Effectiveness; Practicums; Preservice Teacher Education; Student Attitudes; Student Surveys; Student Teachers; Tables (Data); Teacher Attitudes; Teaching Methods; Technology Integration; Training; Use Studies
AbstractThis study compared student teachers' computer use in two universities--the University of Guam and a U.S. mainland university. Teacher education in the two universities took a different approach in providing computer training to preservice teachers. One offered a stand-alone computer training core course. The other integrated computer training into methods courses. The study focused on the manner and frequency of computer use by student teachers during the practicum, student teachers' perceptions of training adequacy, student teachers' attitudes towards the use of computers in teaching, and factors influencing student teachers' computer use. Results revealed that student teachers' computer use was limited in both universities. Implications of this finding and various ways of computer integration in teacher education programs are discussed. (Contains 5 tables and 18 references.) (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: