Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReschke, Kathy L.; Hegland, Susan M.
TitelEmotional and Disciplinary Responses of Preservice Teachers to Young Children's Misbehavior.
Quelle(1999), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Behavior Problems; Classroom Environment; Discipline; Kindergarten Children; Preschool Teachers; Primary Education; Student Teachers; Teacher Attitudes; Teaching Experience
AbstractThis study assessed 133 preservice teachers' emotional and disciplinary responses to kindergarten children's misbehavior. Subjects were presented with hypothetical scenarios of two types: those warranting direct adult management and those warranting indirect adult management. Subjects rated levels of their own negative affect and the perceived negative affect of the misbehaving child. They also described the disciplinary actions they would take. Responses were coded for level of adult power. Findings indicated that in direct management situations, the preservice teachers rated their own level of negative affect higher than that of the misbehaving child. In indirect situations, the teachers rated the child's level of negative affect as higher than their own. Preservice teachers indicated they would use more adult power in direct management situations than in indirect management situations. The findings pose implications for teacher preparation programs. (Scenarios from the Kindergarten Misbehavior Response Questionnaire are appended. Contains 16 references.) (Author/JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: