Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoore, Kristin A.; Glei, Dana A.; Driscoll, Anne K.; Zaslow, Martha J.
InstitutionChild Trends, Inc., Washington, DC.
TitelEbbing and Flowing, Learning and Growing: Transitions in Family Economic Resources and Children's Development.
Quelle(1998), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Child Development; Disadvantaged Youth; Elementary Education; Elementary School Students; Family (Sociological Unit); Mathematics Skills; Performance Factors; Poverty; Reading Skills; Welfare Recipients; Welfare Services
AbstractThis study examined transitions into and out of poverty and welfare across 4-year time periods and their implications for math and reading skills and behavior among 10- and 11-year-olds. Analyses of data from the National Longitudinal Survey of Youth-Child Supplement indicate that even with controls for factors that select families into poverty, children who do not experience poverty or welfare over this time period are advantaged relative to children who experience either. Children who are continuously poor but never receive welfare have more favorable outcomes than poor children who receive welfare. Among children experiencing changing economic circumstances, if the family manages to leave poverty, child outcomes are more positive; children whose families fall into poverty experience more negative outcomes than children living consistently above the poverty line. Fluctuations in family economic circumstances are also associated with poorer child outcomes. (Contains 32 references and 6 tables.) (JPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: