Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Center for Learning Disabilities, Inc., New York, NY.
TitelLearning Disabilities: Use of Paraprofessionals. A Report from the National Joint Committee on Learning Disabilities (NJCLD).
Quelle(1998), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Delivery Systems; Elementary Secondary Education; Ethics; Integrated Services; Learning Disabilities; Minimum Competencies; Paraprofessional School Personnel; Postsecondary Education; Professional Development; Program Development; Staff Role; Supervision; Teacher Role
AbstractThis paper provides a framework for use by education agencies in developing rules and guidelines for use of paraprofessionals within programs serving individuals with learning disabilities, by postsecondary institutions and related agencies in developing education and professional development programs, and by administrators and teachers/service providers responsible for developing comprehensive systems of services. It addresses: (1) principles for a foundation for successful paraprofessional services; (2) ethical responsibilities; (3) educational requirements for paraprofessionals; (4) roles and responsibilities of paraprofessionals in a learning disabilities program; (5) activities outside the scope of responsibilities for paraprofessionals; (6) responsibilities of the qualified teacher/service provider with regard to use of a paraprofessional; and (7) guidelines for supervision of paraprofessionals. Appendices include recommended competencies for paraprofessionals and recommended competencies for the qualified supervising teacher/service provider. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: