Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatrick, John J.
TitelEducation for Constructive Engagement of Citizens in Democratic Civil Society and Constitutional Government.
Quelle(1998), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Citizen Participation; Citizenship Education; Civics; Curriculum Development; Democracy; Elementary Secondary Education; Higher Education; Social Capital
AbstractThis paper addresses current concerns about how to improve political and civic engagement through education in U.S. schools and society. Part 1 examines ideas pertaining to "A Persistent Problem of Democracy: Education for Constructive Engagement of Citizens in Common Purposes and Commitments of Civil Society and Constitutional Government." Part 2 proposes the "Development of Intellectual Capital for the Engaged Citizen: Curricular Foundations for Constructive Engagement in Political and Civic Life." Part 3 explains the "Development of Social Capital for the Engaged Citizen: Educational Experiences for Constructive Engagement in Political and Civic Life." Part 4 offers a "Conclusion and Postscript about Constructive Engagement of Citizens in Political and Civic Life." (Contains a 51-item bibliography.) (BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: