Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWedekind, Joachim; Lechner, Martin; Tergan, Sigmar-Olaf
TitelTeaching and Learning with Flexible Hypermedia Learning Environments.
Quelle(1998), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Courseware; Design Preferences; Distance Education; Educational Environment; Educational Technology; Foreign Countries; Hypermedia; Instructional Design; Learning Activities; Material Development; Models; Multimedia Instruction; Multimedia Materials; Open Education; Germany
AbstractThis paper presents an approach for developing flexible Hypermedia Learning Environments (HMLE) and applies this theoretical framework to the creation of a layered model of a hypermedia system, called HyperDisc, developed at the German Institute for Research on Distance Education. The first section introduces HMLE and suggests that existing hypermedia systems often suffer from theoretical, conceptual, and methodological shortcomings. The empirical background of hypermedia use and hypertext-based technologies are discussed in the second section. The next section deals with design features crucial for flexible HMLE, following a model for describing computer-based systems that comprises learner, subject matter, pedagogic-didactic, and information technology components. The fourth section presents the HyperDisc program as a prototype of HMLE intended to cope with design requirements outlined for fostering open and flexible learning; features discussed include expository learning activities, exploratory learning activities, expressive learning activities, and openness (i.e., the potential to integrate and create new contents). A figure illustrates the main screen of HyperDisc. Contains 14 references. (DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: