Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSireci, Stephen G.; Fitzgerald, Cyndy; Xing, Dehui
TitelAdapting Credentialing Examinations for International Uses.
Quelle(1998), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Credentials; Engineers; Factor Analysis; Foreign Countries; International Education; Item Bias; Licensing Examinations (Professions); Multidimensional Scaling; Occupational Tests; Second Languages; Tables (Data); Test Format; Test Use; Translation
AbstractAdapting credentialing examinations for international uses involves translating tests for use in multiple languages. This paper explores methods for evaluating construct equivalence and item equivalence across different language versions of a test. These methods were applied to four different language versions (English, French, German, and Japanese) of a Microsoft certification examination with samples ranging from 1,329 to 2,000 examinees per test. Principal components analysis, multidimensional scaling, and confirmatory factor analysis of these data were conducted to evaluate construct equivalence. Detection of differential item functioning across languages was conducted using the standardized p-difference index. The results indicate that these procedures provide a great deal of information useful for evaluating test and item functioning across groups. Some differences in factor and dimension loadings across groups were noted, but a common, one-factor model fit the data well. Four items were flagged for differential item functioning across all groups. Suggestions for using these methods to evaluate translated tests are provided. (Contains 8 tables, 3 figures, and 13 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: