Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdkins, Myrna Ann; Birman, Dina; Sample, Barbara; Brod, Shirley; Silver, Margaret
InstitutionSpring Inst. for International Studies, Denver, CO.
TitelCultural Adjustment and Mental Health: The Role of the ESL Teacher.
Quelle(1998), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Acculturation; Adult Education; Class Activities; Classroom Environment; Classroom Techniques; Employment Opportunities; English (Second Language); Health Services; Land Settlement; Language Role; Language Teachers; Mental Disorders; Mental Health; Posttraumatic Stress Disorder; Refugees; Second Language Instruction; Stress Management; Stress Variables; Teacher Role
AbstractThe booklet is designed to provide English-as-a-Second-Language (ESL) practitioners with background information and ideas to help refugees cope with a new cultural environment and promote mental health. Chapters address these topics: acculturation and biculturalism in the refugee experience; stress in resettlement (the types of stresses experience in resettlement, the importance of social support in coping with stress); mental illness in the refugee experience stress and mental illness, posttraumatic stress disorder, availability of mental health services, the role of the ESL teacher in helping refugees with mental health, prevention of mental illness); the connections between ESL and mental health (the classroom as a safe environment, the importance of English and the teacher, English as a key tool to cultural adjustment and employment, appropriate roles for the ESL teacher); and ESL activities to address mental health issues in the classroom. An article illustrating how cultural perspectives manifest themselves in the classroom is appended. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: