Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHess, Frederick M.
InstitutionBrookings Institution, Washington, DC.
TitelSpinning Wheels: The Politics of Urban School Reform.
Quelle(1999), (228 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8157-3636-3
SchlagwörterQuantitative Daten; Administrator Role; Educational Change; Elementary Secondary Education; School Districts; School Restructuring; Superintendents; Tables (Data); Urban Education; Urban Schools
AbstractMuch of what ails urban education is actually the result of continuous or fragmentary reform efforts. A study of 57 school districts shows how political pressures drive reform, and suggests ways to nurture a more focused agenda for urban schools. The chapters are: (1) "The Politics of Urban School Reform"; (2) "Organizational and Personal Incentives for Reform"; (3) "The Supporting Players in Urban School Reform"; (4) "The Dizzying Pace of Urban School Reform"; (5) "A Political Explanation of Policy Selection"; (6) "Community Context and Urban School Reform"; (7) "The Effectiveness of Urban School Reform"; and (8) "The Spinning Wheels of Reform: Getting Unstuck." Four appendixes contain a discussion of study methodology, a list of districts studied, summary data on respondents, and regression results for the study. (Contains 12 tables, 4 figures, and 296 references.) (SLD)
AnmerkungenBrookings Institution, 1775 Massachusetts Avenue, N.W., Washington, DC 20036 (clothbound: ISBN-0-8157-3636-3; paperback: ISBN-0-8157-3635-5).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: