Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/envan der Linden, Wim J.; Veldkamp, Bernard P.; Reese, Lynda M.
InstitutionTwente Univ., Enschede (Netherlands). Faculty of Educational Science and Technology.
TitelAn Integer Programming Approach to Item Pool Design. Research Report 98-11.
Quelle(1998), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Item Banks; Item Response Theory; Models; Test Construction; Test Items; Testing Programs; Law School Admission Test
AbstractAn integer programming approach to item pool design is presented that can be used to calculate an optimal blueprint for an item pool to support an existing testing program. The results are optimal in the sense that they minimize the efforts involved in actually producing the items as revealed by current item writing patterns. Also, an adaptation of the models for use as a set of monitoring tools in item pool management is presented. The approach is demonstrated empirically for an item pool designed for the Law School Admission Test (LSAT). (Contains 2 tables and 30 references.) (Author)
AnmerkungenFaculty of Educational Science and Technology, University of Twente, P.O. Box 217, 7500 AE Enschede, The Netherlands.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: