Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarcia, Paula; Sharma, Shobha; Wilson, Sallie
InstitutionUnion of Needletrades, Industrial and Textile Employees.; Northeastern Illinois Univ., Chicago. Chicago Teachers' Center.
TitelWorkplace English as a Second Language Curriculum Guide for Juno Lighting, Inc.
Quelle(1996), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Literacy; Course Content; Curriculum Guides; Labor Education; Learning Activities; Listening Skills; Literacy Education; On the Job Training; Reading Instruction; Second Language Instruction; Speech Skills; Teaching Methods; Vocational English (Second Language); Whole Language Approach; Workplace Literacy; Writing Instruction
AbstractThis curriculum guide was developed for a 150-week worker-centered, holistic course in language skills (reading, writing, listening, and speaking) for workers at the Juno Lighting plant in Chicago, many of whom are immigrants from Mexico, Guatemala, and other Latin American countries. The curriculum is a guide to lesson planning and topic development. Objectives, vocabulary, language skills, lesson ideas, and suggested materials are included with each unit. The units center on the following 16 themes: describing job steps; tools and their uses; giving instruction and asking for clarification; describing defects; reporting a problem; attendance policy and point system; making requests; calling in sick (body parts, describing illness); accidents at work; safety rules; mathematics and numbers; understanding paychecks; forms at work; union benefits; review; and posttesting. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: