Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCobb, Ora, Jr.; Lindle, Jane Clark; Rinehart, James S.
TitelHow Does a Principal Use Kentucky's High Stakes Assessment To Monitor and Improve Student Learning?
Quelle(1998), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Case Studies; Educational Administration; Educational Change; Elementary Secondary Education; High Risk Students; High Stakes Tests; Models; Principals; Student Evaluation; Kentucky
AbstractThis paper explores Kentucky's Education Reform Act (KERA) for improving at-risk students' scores to see if the strategies in one middle school improved standardized and state-performance-based assessment results. The study encompasses two purposes: to use a forced-entry regression model to detect which independent variables were predictors of success for "at-risk" students on the Kentucky Instructional Results Information System (KIRIS), and to offer an analytic model for principals to use in examining the impact of specific school reform initiatives and selected intervention strategies. The paper offers a literature review that discusses Effective Schools research, explains the background for KERA and KIRIS, and then describes the basis for the specific strategies addressed in a particular school for improving at-risk students' scores. Results indicate a surprising contrast between two remedial programs: Title I and ESS. The paper presents two models that could be imitated by other schools and school councils in examining strategies for improving school results. (Contains 54 references.) (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: