Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, David S.; Ben-Jacob, Marion G.
TitelCollaborative Learning: A Critical Success Factor in Distance Education.
Quelle(1998), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Mediated Communication; Computer Networks; Computer Uses in Education; Cooperative Learning; Curriculum Development; Delivery Systems; Distance Education; Educational Environment; Educational Trends; Group Discussion; Higher Education; Instructional Design; Interactive Video; Student Participation; Teacher Role; Virtual Classrooms
AbstractThis paper discusses the use of new technologies for distance learning-- including interactive video, computers, and the Internet-- at Mercy College (New York) and DePaul University (Illinois). The description of a course on discrete mathematics that is taught using the Mercy College Long-distance Instructional Network (MerLIN) focuses on the use of e-mail and student participation in online discussions. A course on ethical and social issues in computing that is offered at DePaul University using interactive video and the Internet is then described; highlights include student-delivered programs, the course World Wide Web site, and use of the HyperNews asynchronous computer conferencing system for required online discussions. General considerations for providing meaningful experiences in distance learning environments are addressed, including the instructor's role as model and facilitator, clarification of objectives and outcomes, and the importance of collaborative learning. The authors' current research on the effectiveness of student collaboration in online environments is summarized. (DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: