Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZaslow, Martha J.; Oldham, Erin; Moore, Kristin A.; Magenheim, Ellen
InstitutionChild Trends, Inc., Washington, DC.
TitelThe Implications of Participation in Formal Child Care Arrangements for the Cognitive and Social Development of Children from Welfare Families.
Quelle(1997), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlacks; Child Development; Cognitive Development; Day Care; Day Care Effects; Early Childhood Education; Predictor Variables; Social Development; Welfare Recipients; Welfare Reform; Young Children
AbstractWith recent legislation placing a strong emphasis on the transition of welfare mothers into the workforce, it becomes increasingly important to understand whether and how participation in child care has implications for the development of children from welfare families. This study focused on a sample of 182 African-American families, all of whom had applied for or were receiving Aid to Families with Dependent Children, and each with a child between 3 and 5 years of age. The study first examined which of a wide range of background characteristics predicted the use of a formal child care arrangement. It then examined whether the children's cognitive and social development were predicted by current participation in formal child care, above and beyond the background characteristics associated with the use of formal child care. Results indicated that use of formal child care is associated with significantly higher scores on a measure of cognitive development. (Contains 40 references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: