Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHonig, Alice Sterling; Hirallal, Andrea
TitelWhich Counts More for Excellence in Childcare Staff: Years in Service, Education Level or ECE Coursework?
Quelle(1998), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCaregiver Child Relationship; Caregiver Training; Child Caregivers; Day Care; Day Care Centers; Early Childhood Education; Interaction; Teacher Background; Teacher Characteristics; Teacher Student Relationship; Teaching Experience
AbstractA sample of 81 caregivers in 24 urban centers was observed in interactions with preschool children ages 3 to 5. Observation centered on the domains of positive and negative socioemotional inputs, language facilitation, concept promotion, and caregiving and cleaning up (of children and of environment). The teachers provided responses to questions about their number of years of formal schooling, years in child care, years at the same center, own parenting status, and how many ECE/CD (early childhood education and child development) courses and workshops they had ever taken. Hierarchical stepwise regressions and ANOVAs showed the importance of ECE/CD training. When all positive teacher interactions tallied in the classroom were combined, ECE/CD training accounted for over 62 percent of the variance in teacher inputs. Results suggested that when interviewing candidates for child care positions, directors need to verify a candidate's prior ECE/CD training, along with providing supports for staff to obtain ongoing ECE/CD coursework to ensure high quality child care. (Contains 32 references.) (Author/EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: