Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBouJaoude, Saouma; Tamim, Rana
TitelAnalogies, Summaries, and Question Answering in Middle School Life Science: Effect on Achievement and Perceptions of Instructional Value.
Quelle(1998), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Biological Sciences; Concept Formation; Decision Making; Educational Strategies; Foreign Countries; Grade 7; Junior High Schools; Learning Strategies; Middle Schools; Problem Solving; Science Education; Science Tests; Scientific Literacy; Student Evaluation; Lebanon
AbstractGenerative learning strategies are the focus of the study described in this paper. Research questions pertain to the effect of practice in the generation of analogies and summaries by Grade 7 students on their achievement in science, the different types and numbers of analogies that students generate, and students' perceptions of the effectiveness and utility of the generative learning strategies. Results indicate that there are no significant differences among students' scores in the categories of analogy generation, generation of summaries, and read-and-answer questions. Three possible reasons why the analogies and summaries did not work very well with the subjects of this study are also discussed. Those reasons include: the concurrent use of multiple strategies, an inherent discrepancy between the generative and traditional means of assessment, and inadequate time for the activities. Contains 44 references. (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: