Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClark, Gilbert; Zimmerman, Enid
InstitutionIndiana Univ., Bloomington.
TitelProject ARTS: Programs for Ethnically Diverse, Economically Disadvantages, High Ability, Visual Arts Students in Rural Communities.
Quelle(1997), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt; Art Education; Cooperative Programs; Elementary Education; Equal Education; Gifted; Rural Areas; Rural Schools; Visual Arts; Indiana; New Mexico; South Carolina
AbstractThis publication reports findings related to "Project ARTS: Arts for Rural Teachers and Students," a collaborative program among Indiana University, New Mexico State University, and Converse College in South Carolina. Seven rural elementary schools in those three states were also selected to participate. This report provides an overview of the project and findings relative to the identification, curriculum development, and assessment and evaluation phases of the project. The present findings contribute to a better understanding of how to identify, and provide appropriate educational services to underrepresented and underserved artistically talented students in rural schools and help achieve equal access in selecting students from all walks of life for visual arts programs for students with high abilities. (EH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: