Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCafferty, Steven G.
TitelA Longitudinal Study of the Appropriation of Gestures of the Abstract by L2 Learners.
Quelle(1998), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbstract Reasoning; Body Language; College Students; Concept Formation; Foreign Students; Higher Education; Interpersonal Communication; Learning Processes; Longitudinal Studies; Nonverbal Communication; Second Language Learning; Time Factors (Learning); Videotape Recordings
AbstractA study investigated whether or not second language (L2) learners who are exposed to naturalistic and/or mixed contexts (i.e., living and studying the language where it is the dominant language in use) appropriate nonverbal forms of communication, and specifically whether gestures are reconceptualized in the L2. Subjects were two intermediate-level university students of English as a Second Language (ESL); data on one Taiwanese student are reported. The data were gathered over eight weeks in videotape recordings of the student in conversation with a graduate assistant. Beginning with the fourth conversation session, the student developed a reliance on use of iconic gestures to facilitate conversation, apparently as a form of object-regulation and also as other-regulation. The issue of whether the native speaker was also appropriating gestures from the learner to facilitate conversation also emerged. Results are discussed in the context of recent research on nonverbal communication and second language learning. (Contains 14 references.) (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: