Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKyle, John (Hrsg.); Khym, Hangyoo (Hrsg.); Kookiattikoon, Supath (Hrsg.)
InstitutionKansas Univ., Lawrence. Linguistics Graduate Student Association.
TitelStudies in Native American Languages 9.
Quelle22 (1997) 2, (70 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1043-3805
SchlagwörterAmerican Indian Languages; Contrastive Linguistics; Grammar; Language Patterns; Language Research; Linguistic Theory; Salish; Structural Analysis (Linguistics); Uncommonly Taught Languages
AbstractFour papers on Native American languages include these: "Reduplicated Numerals in Salish" (Gregory D. S. Anderson), which analyzes these patterns in Salish and compares them with other Salish languages; "Unitariness and Partial Identification in the Bella Coola Middle Voice" (David Beck), which argues for a single morpheme, instead of several, for one suffix and calls it a marker of a special case of middle voice; "Obviation Across Clause Boundaries in Kutenai" (Matthew S. Dryer), an analysis of restrictions across clause boundaries within sentences that require that the proximate be higher in the sentence than proximate nominals; and "Verb Agreement and the Structure of the Clause in Karaja" (Marcus Maia), a discussion of clause structure in a Brazilian indigenous language. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: