Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAchilles, C. M.; Sharp, Mark; Nye, B. A.
TitelAttempting To Understand the Class Size and Pupil-Teacher Ratio (PTR) Confusion: A Pilot Study.
Quelle(1998), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Class Size; Classroom Environment; Comparative Analysis; Definitions; Elementary Secondary Education; Program Effectiveness; Program Evaluation; Small Classes; Teacher Student Ratio
AbstractConfusion over the concepts of class size and pupil-teacher ratio (PTR) creates a conundrum for researchers, policy makers, and practitioners. An examination of how these two concepts are different is presented in this paper. A review of the literature suggests that class-size reduction makes a positive overall difference in student achievement, whereas an increase in the PTR is associated with lower student achievement. To explore this finding, a study on the two concepts was performed using 104 elementary schools and 12 secondary schools. The results show that class-size reductions do influence student outcomes positively but that PTR changes do not influence student outcomes significantly. A number of recommendations for future research are made, such as the importance of professional and policy persons using the terms PTR and class size with precision; that researchers continue to conduct studies on both PTR and class size; that researchers reanalyze prior studies using consistent definitions; and that policy-related research focus on ways to benefit students directly. Some implications for funding, policy implementation, probable roadblocks, and plans for future studies are provided. Contains 26 references. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: