Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZiegler, Suzanne
InstitutionCanadian Education Association, Toronto (Ontario).
TitelClass Size, Academic Achievement and Public Policy.
Quelle1 (1997) 1, (9 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Class Size; Classroom Environment; Correlation; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Policy Formation; Public Policy; School Policy; Small Classes; Teacher Student Ratio
AbstractThis report addresses some of the concerns surrounding smaller classes and looks at whether reduced class sizes result in higher achievement levels, and concludes that it in fact does increase student achievement, so long as classes do not exceed 17 students. But many critics question whether the high cost of reducing classes to 17 or fewer students justifies the results. Achievement and cost-efficient comparison are then made between small classes, a combination of methods such as one-to-one tutoring by certified teacher, peer tutoring, and cooperative learning. States, such as California, that have witnessed a decline in student scores, when compared to other states, are eager to implement changes to stop the slide in academic achievement. Research has shown that decreasing class sizes is not the most efficient way of improving achievement, but all approaches have cost implications. (RJM)
AnmerkungenCanadian Education Association, 252 Bloor Street W., Suite 8-200, Toronto, Ontario M5S 1V5, Canada ($8, plus $1.40 shipping and handling, $2 on foreign orders).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: