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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This report describes 18 American Indian and Alaska Native community programs administered by Indian Housing Authorities (IHAs). The programs were funded first by the U.S. Department of Housing and Urban Development's Community Relations and Involvement programs aimed at improving quality of life for housing authority residents, but most IHAs have obtained supplemental funding from tribal and nongovernmental sources. The individual programs highlighted show responses to social and economic isolation, substance abuse, educational needs, employment patterns, job training needs, child care needs, youth needs, community needs, traditional culture, and community values. The programs are located on the Fond du Lac Reservation of Chippewa (Minnesota), Ho-Chunk Nation (Wisconsin), Mississippi Band of Choctaw reservations, Sault Ste. Marie Tribe of Chippewas lands (Michigan), Choctaw Nation (Oklahoma), Cherokee Nation (Oklahoma), Chickasaw Nation (Oklahoma), Standing Rock Reservation (South Dakota), Crow Reservation (Montana), Fort Berthold Reservation (North Dakota), Navajo Nation (Arizona), northern California rancherias, Makah Nation (Washington), Puyallup Nation (Washington), communities of the Pribilof and Aleutian Islands (Alaska), rural villages of Alaska's interior, communities of Cook Inlet (Alaska), and Tlingit-Haida villages of Alaska's southeast panhandle. (SAS)
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Building Partnerships for Better Communities: Success Stories from Indian Country. 1997.
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