Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This book offers suggestions for the broad integration of leadership training and opportunities into school programs. It is hoped that such an approach will allow educators to tap into the networks of peer influence that exist among adolescents and to realize the goal of citizenship education. The chapters are: chapter 1, "Introduction: The Challenge of Student Leadership" (Judith A. Boccia), suggesting that broader integration of leadership training and opportunities into school programs will allow educators to tap into the rich networks of peer influence that exist among adolescents and to give reality to the goal of citizenship education; chapter 2, "The Human Relations Club: Student Leaders Addressing Issues of Multicultural Education and Social Action" (Scott Willison), discussing how one Connecticut high school has empowered students to take a leadership role in discouraging prejudice and discrimination; chapter 3, "The Student Leadership Institute" (R. E. Daniel), describing the reform effort of one high school that led to the establishment of the Student Leadership Institute; chapter 4, "Setting an Example Worth Following: The Challenge of Teaching Leadership" (Heather H. Ordover), discussing urban high schools struggling with the question of how to turn students into leaders; chapter 5, "We Have Ideas: Students' Voices in Restructuring" (Cynthia J. Reed, David Bechtel), showing that students can make valuable contributions and serve as partners in the restructuring efforts of schools and in doing so, take on active leadership roles; chapter 6,"Empowering Students to Address Current Issues: The Vermont Governor's Institute on Public Issues and Youth Empowerment" (John Ungerleider, Ange DiBenedetto), describing students of a summer institute feeling confident, inspired, and motivated to take on community-service learning projects; chapter 7, "Understanding Student Leadership Through Peer Mediation" (Patricia Ensell Trela, Michael J. Conley), presenting a preliminary study that explores the possible linkage between the skills developed by peer mediators as a result of peer mediation training and program participation, and student leadership; chapter 8, "The Development of Nontraditional Student Leadership" (Tracey Schaub, Sukanya Lahiri, John Laurence Auerbach), exploring student leadership through the eyes of two students who made their impact outside the traditional roles offered in most high schools; chapter 9, "The View of the Principal's Desk" (Chuck Christensen), presenting the activities, words, and philosophies of two high school principals as they cope with the challenges of supporting student leadership in two very different school settings; and chapter 10, "Leading Lessons" (Thomas O'Neil), attempting to answer a series of questions about student leadership that complicate its expression and promotion in schools. (An index is included.) (RJM)
Anmerkungen
Jossey-Bass Inc., Publishers, 350 Sansome Street, San Francisco, CA 94104-1342 (phone: 1-800-956-7739; $25 plus shipping).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
1089-5612
Students Taking the Lead: The Challenges and Rewards of Empowering Youth in Schools. New Directions for School Leadership. 1997.
eric_ed418482
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)