Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEducation Development Center, Inc., Newton, MA. WEEA Dissemination Center.
TitelLa Igualdad de Genero para Educadores, Padres, y la Comunidad (Gender Equity for Educators, Parents, and the Community). Equity in Education Series.
Quelle(1995), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Civil Rights; Elementary Secondary Education; Equal Education; Equal Opportunities (Jobs); Federal Legislation; Parent Role; Sex Discrimination; Sex Fairness; Spanish; Teacher Role
AbstractClassification of people according to gender begins in infancy. This booklet aims to remove some old ways of thinking that limit expectations for girls and boys. It also clarifies for educators, parents, and the community specific elements of the federal legislation called Title IX. Title IX of the Education Amendments of 1972 was the first comprehensive federal law that prohibits discrimination based on the sex of students and employees of educational institutions. Not only does it make it illegal to treat men and women differently, but it requires school districts to remedy the effects of past discrimination. The booklet reviews the requirements and effects of Title IX in the following chapters: (1) "Introduccion" [Introduction]; (2) "Que Es el Titulo IX?" [What Is Title IX?]; (3) "La Igualdad de Genero y las Expectativas" [Gender Equity and Expectations]; (4) "Fomentar la Igualdad de Genero: El Papel de Administradores, Maestros, y Padres" [Encouraging Gender Equity: The Role of Administrators, Teachers, and Parents]; (5) "El Tratamiento de Materiales Sexistas" [The Treatment of Sexist Materials]; (6) "Actividades Sugeridas" [Suggested Activities]; (7) "Notas" [Notes]; (8) "Lecturas y Recursos" [Readings and Resources]; and (9) "Organizaciones" [Organizations]. The five suggested activities can be used by teachers, small groups, and individuals to increase knowledge of gender equity. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: