Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Hara, Susan P.
TitelA Case Study of Attitudinal Effects of Internet Use in a Middle School Integrated Science Curriculum.
Quelle(1998), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Studie; Computer Uses in Education; Educational Strategies; Grade 5; Integrated Curriculum; Intermediate Grades; Internet; Middle Schools; Science Curriculum; Science Education; Student Attitudes; Technology; World Wide Web
AbstractThis study seeks to observe and record the impact of the Internet as an educational tool on fifth grade students' (N=95) attitudes towards and behavior while interacting with this technology. The students attend a rural elementary school that is part of a study to implement a community-based, technology-enhanced, integrated curriculum. Working in pairs in a computer lab, students answered questions on worksheets pertaining to each web site they explored on a guided tour. Observation of student behavior was conducted using field notes and a video camera. Analysis indicates that students appear to become increasingly stimulated as they progress through the exploration. Students also completed a survey at the end of the school year that measures attitudes toward the activity. Results indicate that regardless of the students' level of experience, no signs of intimidation by the technology are observed and some students seem further empowered to use the technology. (Author/DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: