Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVoluntary Services Overseas, Castries (St. Lucia).
TitelFractions: Activities and Exercises for Teaching Fractions in Secondary Schools. Series of Caribbean Volunteer Publications, No. 4.
Quelle(1997), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Experiential Learning; Foreign Countries; Fractions; Learning Activities; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Relevance (Education); Secondary Education; Teaching Methods; Saint Vincent and the Grenadines
AbstractThis document contains materials from a half day workshop held at Petit Secondary School for mathematics teachers at Petit Bordel and Troumaca Ontario Secondary School on the island of St. Vincent in the Caribbean. This book advocates the use of activity-based mathematics as a teaching methodology in secondary schools and demonstrates the use of proprietary and 'home produced' resources. Objectives of this workshop included examining various means of teaching fractions to secondary students, particularly those at the lower school level and to give concrete realization to the abstract teaching approach found in most mathematics textbooks. (ASK)
AnmerkungenVSO Resource Centre, 317 Putney Bridge Road, London SW 15 2PN, England, United Kingdom.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: