Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrusty, Edward M., Jr.; Beckenstein, Stacey
TitelA Comparative Study of Single-Graded versus Multi-Graded Classrooms.
Quelle(1996), (49 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClass Organization; Comparative Analysis; Elementary School Students; Interpersonal Competence; Multigraded Classes; Outcomes of Education; Primary Education; Reading Achievement; Social Adjustment; Teacher Attitudes; Writing Achievement
AbstractThis study compared cognitive, social, and affective progress of students in a multi-graded classroom and a single-graded classroom. Participating were teachers in kindergarten/first, first, and second grade classrooms and a random sample of their students at two suburban Virginia schools. Five teachers taught in single-graded classrooms and one teacher taught in a multi-graded kindergarten/first grade classroom. Assessment of student progress was comprised of: (1) a standardized literacy assessment; (2) teacher's ranking of students on literacy; and (3) teacher ratings of student social and affective skills within the school environment. The findings revealed no substantial differences between students in multi-graded and single-graded classrooms. (Two appendices contain data collection instruments. Contains 15 references.) (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: