Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaldwin, Janet; Spille, Henry; Hayes, Elisabeth; Kroll, Bonnie
InstitutionAmerican Council on Education, Washington, DC. GED Testing Service.
TitelGED Profiles: Adults in Transition. Nos. 3-7. June 1991-September 1994.
Quelle(1994), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Adult Students; Aging (Individuals); Certification; Citations (References); Dropout Research; Educational Attainment; Educational Certificates; Educational Research; Employment Practices; Equivalency Tests; Females; High School Equivalency Programs; High School Seniors; Outcomes of Education; Program Effectiveness; Scores; Sex Differences; Tables (Data); Test Norms; General Educational Development Tests
AbstractThis packet contains five issues of "GED Profiles" that examine various aspects of the characteristics and motivation of adults who take the General Educational Development (GED) tests and the effects of completion. These topics are explored: "GED Candidates in the Workforce: Employed and Employable" (Janet Baldwin, Henry Spille); "Why Did They Drop Out? Reasons GED Candidates Give for Leaving School" (Janet Baldwin); "GED Test Performance of Adult Examinees and High School Seniors" (Janet Baldwin); "The Gender Gap: Women and Men Who Take the GED Tests" (Elisabeth Hayes, Janet Baldwin); and "GED Candidates: Does Age Make a Difference?" (Bonnie Kroll, Janet Baldwin). In addition, each issue summarizes key findings and implications and includes a short list of highlights, graphs and tables, and a reference list. (KC)
AnmerkungenFulfillment, GED Testing Service, American Council on Education, P.O. Box 261, Annapolis Junction, MD 20701; 301/604-9073; fax: 301/604-0158 ($10 each individual issue; $55 for series of seven).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: