Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChristian, Donna; Montone, Chris; Carranza, Isolda; Lindholm, Kathryn; Proctor, Patrick
InstitutionNational Center for Research on Cultural Diversity and Second Language Learning, Santa Cruz, CA.; Center for Applied Linguistics, Washington, DC.
TitelTwo-Way Bilingual Education: Students Learning through Two Languages. Final Report.
Quelle(1996), (186 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Classroom Techniques; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Institutional Characteristics; Language Role; Language Usage; Native Language Instruction; Program Descriptions; Program Design; Program Effectiveness; Second Language Instruction; Student Behavior; Teacher Behavior; Two Way Immersion Programs
AbstractThe report presents results of a study of elementary and secondary school two-way bilingual immersion programs that focused on the program and contextual factors affecting student learning, student and teacher language use in the classroom, and teaching strategies used to promote target language use and increase language proficiency. The study included a survey of 182 schools in 19 states offering two-way bilingual education (results are summarized here) and case studies of 3 elementary school programs: Francis Scott Key Elementary School (Arlington, Virginia); River Glen Elementary School (San Jose, California); and Inter-American Magnet School (Chicago, Illinois). The case studies detail program design and components, school and district characteristics, program history, learning environment, instructional strategies, teacher classroom behaviors, student language use, student outcomes, and the program's impact on the students and the school community. Contains 39 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: