Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaughton, Joan
InstitutionERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education, Reston, VA.
TitelEducating Children Who Are Deaf or Hard of Hearing: Cochlear Implants. ERIC Digest #E554.
Quelle(1997), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdventitious Impairments; Audiology; Cochlear Implants; Deafness; Decision Making; Elementary Secondary Education; Language Acquisition; Outcomes of Treatment; Partial Hearing; Prostheses; Surgery; Young Children
AbstractThis digest uses a question-and-answer format to summarize issues in the use of cochlear implants (an array of electrodes surgically implanted into the cochlea) with deaf or hard-of-hearing children. It describes the implants and summarizes the research on the effectiveness of the devices, which indicates that the devices are most effective in cases of postlingual deafness. The population who are candidates for this technology is identified, noting that candidacy criteria are becoming broader to include some children with residual hearing. Benefits of cochlear implants are listed, such as increased capacity for spoken language acquisition, improved behavior, and increased intelligibility of speech. Possible limitations of implants are also considered and parents are provided with a list of questions to ask when considering the cochlear implant option. (Contains 15 references.) (DB)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education, Council for Exceptional Children, 1920 Association Drive, Reston, VA 20191-1589; toll-free telephone: 800-328-0272.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: