Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWehmeyer, Michael; Kelchner, Kathy
InstitutionArc, Arlington, TX.
TitelWhose Future Is It Anyway? A Student-Directed Transition Planning Process.
Quelle(1995), (311 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Communication Skills; Developmental Disabilities; Goal Orientation; Individualized Education Programs; Leadership; Mild Mental Retardation; Participative Decision Making; Personal Autonomy; Secondary Education; Self Advocacy; Self Determination; Self Evaluation (Individuals); Student Educational Objectives; Student Participation; Student Rights; Transitional Programs
AbstractThis docment consists of a large student manual and a small 17-page "Coach's Guide" that has the same main title. The program covered is designed to help students with mild cognitive and developmental disabilities to participate in the transition planning process. It explores issues of self-awareness and attempts to help students develop problem solving, decision making, goal setting, and small-group communication skills. Both the manual and coach's guide are organized by the program's 36 sessions. The sessions are grouped topically, including sessions on self-awareness, making decisions, utilizing community resources, setting goals and objectives, communication skills, meetings, and leadership skills. Each session section typically includes an action plan goal, introductory material, sample problems or examples from the lives of people with disabilities, and exercises to practice. (DB)
AnmerkungenArc National Headquarters, 500 East Border Street, Suite 300, Arlington, TX 76010.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: