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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A study examined repair in native-nonnative (Mandarin) speaker English conversation, focusing primarily on the previously unobserved lexical element "yeah" which occurs in a speaker's ongoing or same turn at talk. Conversational analysis was used to examine the data collected and transcribed. The data was composed of roughly 120 pages of transcript, consisting of naturally occurring telephone conversations from 12 native speaker (NS) and nonnative speaker (NNS) dyads. The speakers were friends who ordinarily have occasion to chat with one another, and topics were not suggested or assigned. Results indicated that, on some occasions, NNSs use the resources of the language to create new or alternative ways of dealing with troubles in talk and, in so doing, they display their identities as NNSs--as speakers and learners of the language of interaction at one and the same time. Findings reveal how dynamic and sequentially attuned oral practices are. Findings also suggest the resources of the language which second language learners of English bring to the interaction may, at times, be different from those deployed by native speakers. (Contains 32 figures and 33 references.) (CR)
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Wong, Jean: A Sequential Place for Marking Incipient Repair Solution: "Yeah" in Nonnative Speaker English Conversation. 1997.
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