Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Neill, Thomas R.; Lunz, Mary E.
TitelA Method To Compare Rater Severity across Several Administrations.
Quelle(1997), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility; Comparative Analysis; Equated Scores; Interrater Reliability; Item Response Theory; Scoring; Test Results; Testing
AbstractThis paper illustrates a method to study rater severity across exam administrations. A multi-facet Rasch model defined the ratings as being dominated by four facets: examinee ability, rater severity, project difficulty, and task difficulty. Ten years of data from administrations of a histotechnology performance assessment were pooled and analyzed to establish a scale. Next, the 17 individual administrations were anchored to that scale and reanalyzed. The severity of the nine raters who graded most often were listed and plotted by administration. These plots show the consistency of each rater's level of severity. Results show that: (1) raters have an individual level of severity; (2) raters can usually maintain that level; and (3) some raters maintain their level of severity more consistently than others. The implications for equating performance assessments prospectively are discussed. (Contains 2 tables, 10 figures, and 5 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: