Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatrick, John J.
InstitutionERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, Bloomington, IN.
TitelThe Framework for the National Assessment of Educational Progress in Civics. ERIC Digest.
Quelle(1997), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Standards; Citizenship Education; Civics; Curriculum Development; Democracy; Democratic Values; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Instructional Development; Political Science; Theory Practice Relationship; United States Government (Course); National Assessment of Educational Progress
AbstractThis digest briefly summarizes the contents of the "Civics Framework for the 1998 National Assessment of Educational Progress" in terms of the Framework's development and components including civic knowledge, civic skills, and civic dispositions. The framework may be used to inform and guide curriculum development projects in civics and government for elementary and secondary schools. The National Assessment of Educational Progress (NAEP), a survey mandated by the U.S. Congress, collects and reports information about student achievement in academic subjects such as mathematics, science, reading, writing, history, geography, and civics. The NAEP is a broad indicator of how much and how well students are learning core subjects of the school curriculum. The next National Assessment of Educational Progress in civics and government will be administered in 1998. (CB)
AnmerkungenERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, 2805 East Tenth Street, Suite 120, Indiana University, Bloomington, IN 47408.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: