Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, Nancy
TitelExtending Meaning of Multiplication and Division of Rational Numbers.
Quelle(1997), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Arithmetic; Concept Formation; Division; Grade 7; Junior High Schools; Knowledge Representation; Learning Strategies; Mathematics Instruction; Multiplication; Number Concepts; Numeracy; Rational Numbers
AbstractThis paper reports on a study of seventh grade students (N=4) who attend a rural K-12 school. Students participated in a 5-week teaching experiment designed to build on their existing knowledge of the unit concept and extend it to the rational number operations of multiplication and division. Data collected comes in the form of videotapes, audiotapes, researcher journal, and students' written work. Other data consist of individual student interviews conducted prior to and at the conclusion of the teaching experiment. Analysis of the results reveals that students' concepts of unit are enriched by participating in the teaching experiment. Among the conclusions drawn were that students developed a flexible concept of unit, modeling provided continuity between conceptual domains, equipartitioning remained a persistent difficulty, sustained focus on the measuring unit is hard to achieve, development of models is impeded by students' selection and use of measurement units, unitizing skills endure and are extendible, and models can inform procedural methods and/or provide alternative solution methods. (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: