Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPorzio, Donald T.
TitelExamining Effects of Graphics Calculator Use on Students' Understanding of Numerical, Graphical, and Symbolic Representations of Calculus Concepts.
Quelle(1997), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Calculators; Calculus; Concept Formation; Educational Strategies; Graphing Calculators; Graphs; Higher Education; Knowledge Representation; Learning Strategies; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Problem Solving; Technology
AbstractThis research focuses on the graphics calculator in calculus and its impact on students' abilities to work with graphical, numerical, and symbolic representations. Three courses are compared, two of which are taught with less emphasis on the use of graphing calculators. The format of the course emphasizing calculator use is more traditional than the other two and stresses symbolic and graphical representations generated via graphics calculators. The textbook used in this course presents the topics both algebraically and graphically. Course work employs three different approaches to problem solving. Findings suggest that there is a need for further research on the effects of instruction emphasizing the use of multiple representations in the presentation of concepts. Results also provide evidence that students "behave" as they are taught and that the addition of technology does not necessarily improve the learning of calculus. Contains 18 references. (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: