Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDillon, Ken; und weitere
TitelEmployment in Contemporary Japan.
Quelle(1997), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Faculty; Conflict Resolution; Cultural Context; Cultural Traits; Culture Conflict; Employment Patterns; Employment Potential; Employment Qualifications; English (Second Language); Foreign Countries; Graduate Study; Higher Education; Intercultural Communication; Interviews; Job Search Methods; Language Teachers; Resumes (Personal); Second Language Instruction; Secondary Education; Sociocultural Patterns; Teacher Qualifications; Teacher Supply and Demand; Japan
AbstractThis paper presents guidelines and suggestions for non-Japanese English-as-a-Second-Language teachers seeking employment in Japan. The first section outlines the educational qualifications needed to teach in language schools, secondary schools, and higher education institutions, and notes common employment patterns and the timing required to make job applications. The second section looks at information important to include in the resume (personal, education and credentials, experience, publications and presentations, specialization and interests, professional association membership), the contents of the cover letter, the way interviews are conducted, and the importance of professional connections. The final section examines cultural factors, beginning with the structure of the Japanese educational system and including culture-based communication patterns, the concept of harmony, village culture, conflict resolution and change, and moral and social values affecting intercultural relationships. Contains 11 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: