Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGaustad, Joan
InstitutionERIC Clearinghouse on Educational Management, Eugene, OR.
TitelBuilding Support for Multiage Education. ERIC Digest, Number 114.
Quelle(1997), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity Support; Elementary Secondary Education; Information Dissemination; Mixed Age Grouping; Nongraded Instructional Grouping; Parent Participation; Participative Decision Making; Public Support; School Community Relationship; School Support; Volunteers
AbstractMultiage education involves placing children of different ages, abilities, and emotional maturity in the same classroom. Research indicates that heterogeneous grouping promotes cognitive and social growth, reduces antisocial behavior, and facilitates the use of research-based, developmentally appropriate instructional practices. Because multiage education is unfamiliar to most citizens, it is crucial for these programs to garner parent and community support. This digest summarizes research findings on how schools can create support for multiage education. Topics include the importance of parent and community support, the ways in which multiage practices can be effectively communicated, the ways in which parents and the community can be involved, the obstacles that can hinder meaningful parent involvement, and the ways in which parents and community members can participate in decision making. (LMI)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Educational Management, 5207, University of Oregon, Eugene, OR 97403-5207.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: