Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFreund, Maxine
InstitutionGeorge Washington Univ., Washington, DC. Dept. of Teacher Preparation and Special Education.
TitelInclusion Forum, 1994.
Quelle2 (1994) 1-2, (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity Programs; Cooperative Programs; Disabilities; Early Childhood Education; Inclusive Schools; Inservice Teacher Education; Mainstreaming; Normalization (Disabilities); Parent Participation; Preschool Education; Social Integration; Training Methods
AbstractThese two newsletter issues focus on training strategies for developing more inclusive programs for children with disabilities and for developing collaborative programs. An interview with Dr. Barbara Wolfe addresses successful inservice teacher training strategies. Additional information in the first issue includes guidelines for empowering parents to participate in inclusion training (based on the Partnerships for Inclusion Project, North Carolina) and suggestions for involving the community, (based on the Community Connections Project, Washington, D.C.). The second issue has a brief article on the importance of building a common vision for successful collaboration, interpersonal skills and collaboration (based on the Meeting House Cooperative Preschool, Alexandria, Virginia), developing collaborative organizations (based on the Inclusion through Transdisciplinary Team Project in Idaho), and developing inclusive communities for young children with disabilities (based on the Welcome Everywhere Project in Indiana). (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: