Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionInternational Reading Association, Newark, DE.
TitelLectura y Vida: Revista Latinoamericana de Lectura (Reading and Life: Latin American Reading Magazine). 1996.
Quelle17 (1996) 1-4, (225 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0325-8637
SchlagwörterAdolescents; Bilingual Education; Bilingual Teachers; Childrens Literature; Classroom Environment; Classroom Techniques; Coherence; Cooperative Learning; Editing; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Indigenous Populations; Language Processing; Learning Strategies; Learning Theories; Literature Appreciation; Portfolio Assessment; Portfolios (Background Materials); Reading; Reading Comprehension; Reading Instruction; Spanish; Spelling; Student Evaluation; Teacher Education
AbstractThe four 1996 issues of the journal, written entirely in Spanish and intended for reading teachers, include articles on these topics: design of the school and classroom environment for reading; a university experiment in cooperative learning and learning strategies; use of portfolios for evaluation of student work; evaluation of reading comprehension; first encounters with literature; improvement of literature instruction; a literacy education study in an indigenous population; assessment of coherence in children's writing; teacher education; orthographic knowledge and text processing; bilingual teachers and creation of contexts for learning reading skills; reading comprehension strategies; information technology and reading and writing; psycholinguistics and reading; stimulation of reading; and basic structures of expository texts. Professional announcements, book announcements and reviews, and a list of children's and young adult books are included in each number. (MSE)
AnmerkungenInternational Reading Association, 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: