Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPeace Corps, Almaty (Kazakhstan).
TitelKazakh Language Course for Peace Corps Volunteers in Kazakhstan.
Quelle(1995), (171 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; kasachisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Acculturation; Alphabets; Competency Based Education; Contrastive Linguistics; Conversational Language Courses; Daily Living Skills; Dialogs (Language); Food; Foreign Countries; Grammar; Health Services; Interpersonal Communication; Language Patterns; Morphology (Languages); Phonology; Pronunciation Instruction; Second Language Instruction; Second Language Learning; Telephone Usage Instruction; Transportation; Uncommonly Taught Languages; Vocabulary Development; Voluntary Agencies; Volunteer Training; Weather; Kazakhstan
AbstractThis guide is designed for Kazakh language training of Peace Corps workers in Kazakhstan, and reflects daily communication needs in that context. It consists of an introductory chapter and a series of 10 theme-based competency-based language lessons. The introduction contains background information on the language, its alphabet, the Kazakh people, Kazakh phonology and morphology, some basic differences between Kazakh and English, and notes on terms of address. Each lesson lists the targeted language competencies, targeted grammatical structures, brief dialogues, vocabulary list, cultural notes, and a number of exercises in sentence completion, pattern drill, and translation. Lesson Topics include: greetings and introductions; family; food; shopping; clothing; invitations and social functions; getting and giving directions; using postal services; weather; and discussing work. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: