Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChoura, Abdessalem
InstitutionPeace Corps (Tunisia).
TitelCompetency Based Language Education Curriculum Guide. [Tunisian Arabic.]
Quelle(1993), (98 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachearabisch; englisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Arabic; Conversational Language Courses; Curriculum Guides; Daily Living Skills; Foreign Countries; Grammar; Interpersonal Communication; Language Patterns; Second Language Instruction; Second Language Learning; Vocabulary Development; Voluntary Agencies; Volunteer Training; Tunisia
AbstractThis curriculum guide is designed for the Arabic language training of Peace Corps workers in Tunisia, and reflects daily communication needs in that context. An introductory section describes the materials' organization and competency-based approach, and lists the 28 specific competencies targeted and the constructions taught within each competency. Subsequent sections address the competencies individually, listing the lesson topic, competency, specific constructions (in Arabic) for the lesson in each language skill area (listening, speaking, reading, writing), vocabulary list, cultural notes, and additional references. Topics include greetings and introductions, self-identification, classroom communication, postal services, telephone use, shopping, food and restaurants, describing preferences, requesting directions, family and family life, seeking medical assistance, transportation, describing work, travel, obtaining needed papers, responding to incidents, housing, invitations, emergency assistance, clothing, appropriate response in political and religious discussions, health, kitchen utensils and cooking, responding to police identity checks, and bargaining. Brief notes on trainee evaluation are appended. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: