Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmraa, J.; und weitere
InstitutionPeace Corps (Mongolia).
TitelMongol Language Competencies for Peace Corps Volunteers in Mongolia. Second Revised Edition.
Quelle(1993), (202 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; mongolisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Alphabets; Classroom Communication; Community Services; Daily Living Skills; Dialogs (Language); Education; Employment; English; Family (Sociological Unit); Foreign Countries; Glossaries; Grammar; Health Services; Interpersonal Communication; Language Patterns; Language Usage; Mongolian; Second Language Instruction; Second Languages; Telecommunications; Transportation; Uncommonly Taught Languages; Vocabulary Development; Voluntary Agencies; Volunteer Training; Weather
AbstractThe textbook for Mongolian is designed for the language training of Peace Corps volunteers serving in Mongolia, and intended for use with an instructor. Each lesson is based on a specific language use competency, and lessons are organized according to ten themes. Lessons contain a dialogue, vocabulary, grammar notes, supplementary vocabulary in some cases, and exercises to reinforce learning. Cultural notes are included within each theme. Themes include: greetings; classroom orientation; family and age; employment, basic information about Mongolia; community services (post office, food, clothing, color, money); seasons and weather; appointments; transportation; health and health services; and additional community services (restaurants, banks, hairdressers, long distance telephone calls). Translations of the dialogues and a Mongol-English glossary are included. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: